Ehliyet Randevu Alma

Ehliyet randevusu almak isteyenlerin bilmesi gereken şey son yapılan düzenlemeler ile birlikte ehliyet ve pasaport işlemleri emniyetten alınarak nüfus müdürlüklerine aktarıldı. Daha önceden trafik tescil şubelerinde yapılan ehliyet yenileme randevu işlemlerini Nisan 2018 tarihi itibariyle nüfus müdürlükleri yapacak.

Ehliyet Randevusu Alma

Yapılan düzenleme ile beraber, ehliyet sayfasından alınan randevu da değişmiş oldu. nüfus kayıt sisteminde yapılan düzenleme ile randevu sistemi açılmış oldu. Nüfus Müdürlüğü ehliyet randevu alma linkine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz. Ayrıca vatandaşlar ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi’nden kolayca randevu alabilecek.

Trafik.gov.tr adresinde yapılan açıklama şu şekildedir:

Trafik Tescil Şube Müdürlüğü ve İlçe Trafik Tescil Şube Müdürlüklerince yürütülmekte olan SÜRÜCÜ BELGESİ MÜRACAAT İŞLEMLERİ 29.03.2018 günü saat 17:00 ‘da sonlandırılmış olup, eski tip sürücü belgesinin yenilenmesi ve sürücü belgesi ile ilgili tüm işlemler NÜFUS ve VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE bağlı Nüfus Müdürlüklerince yapılacaktır. ​

Ehliyet Randevusu Nasıl Alınır?

Ehliyet randevu alma veya ehliyet yenileme randevu alma işlemleri için ilk önce randevu almanız gerekiyor. Ehliyet randevunuzu aldıktan sonra evraklarınızı hazırlamalı ve gereken ücretleri randevuya gitmeden önce kesinlikle yatırmalısınız.

Ehliyet yenileme-değiştirme ile ilgili ücretlere şu linkten ulaşabilirsiniz tıklayın.

# Sürücü Belgesi randevusu almak için öncelikle bu linke tıklayınız.

Bu linkte tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir ekrana ulaşacaksınız. Sürücü belgesi randevu alma kısmında yer alan tüm bilgileri eksiksiz doldurun.

nüfus müdürlüğü randevu sistemi
nüfus müdürlüğü randevu sistemi

Başvurunun ilk aşamasında aşağıdaki bilgileri doldurarak onay vermeniz gerekecek.

ehliyet randevu sistemi

İnternet Üzerinden Nasıl Randevu Alınır?

Üst kısımda anlatılan işlemler yapıldıktan sonra TC Kimlik No, Ad, Soyad ve Güvenlik kodunu doğrulayınız. Bir sonraki aşamada doğum tarihi bilgileriyle kontrol yapılacaktır. Doğum tarihi bilgilerinizi gün ay yıl olarak giriniz. Bu işlemlerinde devamında bir tane güvenlik sorusu da sorulacaktır. Örneğin “Babasının babasının isminin ilk harfi”, “babanızın isminin ilk harfi”, “Eşinizin isminin 2. harfi”  gibi.

Bu işlemlerin ardından açılan ekranda ekranda cep telefonu numarası, mail adresini girmeniz ve randevuyu onaylamanız gerekecek.

İlginizi Çekebilir:Ehliyet Yenileme Ücreti

Bunun yanında Nüfus müdürlüğü sayfası üzerinde ehliyet randevu sorgulama yaparak randevunuzun doğru olduğunu teyit edebilirsiniz. Mail ve telefon bilgilerinizi hatasız girmeniz gerekmektedir

Daha önce yazılmış olan makalemizde ehliyet randevu ve ehliyet alma işlemleri için neler yapmanız gerektiği yazılmıştır. Bu linke aşağıdan ulaşabilirsiniz. Bu haberde yazılan yazılan randevu sayfası hariç geçerliliğini korumaktadır.

Ehliyet Randevu Sık Sorulan Sorular

Ehliyet Randevusu Alma İşlemi Nasıl Yapılır?

Nüfus randevu sisteminden ve ALO 199 üzerinden ehliyet randevu alabilirsiniz.

Ehliyet Randevusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Gerekli evraklar, sürücü sertifikanız, resim, sürücü belgesi dosyanız, harç ödemesi ve sürücü olabilir sağlık raporu.

İlk defa ehliyet randevusu nasıl alınır?

İlk defa ehliyet alacaklar, Nüfus randevu sisteminden ve ALO 199 üzerinden ehliyet randevu almalıdır.

Ehliyet değiştirme randevusu nasıl alınır?

Ehliyet değiştirmek isteyenler, Nüfus randevu sisteminden ve ALO 199 üzerinden ehliyet randevu alabilirsiniz.

İnternet Üzerinden Nasıl Randevu Alınır?

İnternet üzerinden randevu, Nüfus randevu sisteminden ve ya ALO 199 üzerinden randevu alabilirsiniz.

Ehliyetimi kaybettim, nasıl ehliyet randevusu alacağım?

Ehliyet kaybedenler yeni ehliyetlerini almak için, Nüfus randevu sisteminden ve ALO 199 üzerinden ehliyet randevu almalısınız.

Randevu Alırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Evraklarınızın tam olmasına ve ücretini yatırdığınızdan emin olmalısınız.

Ehliyet Randevusu Ücretleri ve Ödeme Yöntemleri

Ücretler Bakanlık tarafından belirlenir ve nakit veya kredi kartı ile ödenebilir.

Ehliyet randevusu iptal edilebilir mi?

Evet, randevu süreniz gelmedi ise erkenden iptali yapabilirsiniz.

Ehliyet Randevu Telefonu – Alo Ehliyet Randevu

Ehliyet yenileme ve değiştirme işlemleri yapacak kişiler, internet sayfasından ehliyet randevusu alabilecekleri gibi, ehliyet için randevu alma numarası olan ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi’nden de kolayca randevu alabilecek.

#Aynı şekilde ehliyet randevu iptal etmek isteyenler de internet üzerinden ya da alo ehliyet randevu numarası olan 199 dan ehliye randevusunu iptal edebilirler.

Ehliyet Bekleme süreci

İşlemleriniz tamamlandıktan sonra size geçici bir sürücü belgesi verilir. Ama paniklemeyin, bu belge zaten 15 gün süre geçerlidir. Bu süre zarfında yenilenen ehliyetiniz adresinize posta ile gönderilir. Ehliyet yenileme işlemlerinden sonra yaklaşık 1-2 hafta içerisinde çipli yeni ehliyetinize kavuşacaksınız.

Ehliyet belgesi yenileme işlemlerinin en son başvuru tarihi 13.12.2022 tarihidir. Belirtilen tarihe kadar eski ehliyetinizi kullanabilirsiniz. Son açıklama ile bu süre ertelenmiştir.

Yenilenen ehliyetlerin geçerlilik süreleri ise: M, A1, A2, A, B1, B, BE, F ve G sınıfı sürücü belgeleri 10 yılda bir değişecek,
C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ve DE sınıfı sürücü belgeleri ise 5 yıl süreyle geçerli olacaktır.

Ehliyet Randevusu Gerekli Belgeler

İlk başvuru için gerekli evraklar şu şekildedir:

  1. Kimlik Belgesi
  2. Sürücü Sertifikası (Elektronik ortamda sistemden kontrol edilmektedir.)
  3. Öğrenim Belgesi, yurtdışından alınan öğrenim belgelerinin noter tasdikli tercümesi
  4. Sürücü Sağlık Raporu
  5. Sürücü belgesi değerli kâğıt ve harç bedeli, vakıf payı
  6. 1 adet biyometrik fotoğraf
  7. Kan grubunu belirtir belge veya yazılı beyan
  8. Adli Sicil Belgesi (Elektronik ortamda sistemden kontrol edilmektedir.)

Ehliyet Yenileme ve Değiştirme İşlemi için Gerekli Evraklar

  • Kimlik belgesi
  • Kayıp/çalıntı değilse mevcut sürücü belgesi
  • Sürücü sağlık raporu
  • Sürücü belgesi değerli kâğıt bedeli ve vakıf payı 
  • 1 adet biyometrik fotoğraf
  • Kan gurubunu belirtir belge veya yazılı beyan
  • Adli Sicil Belgesi (Elektronik ortamda sistemden kontrol edilmektedir.)

Ehliyete Yeni Sınıf Ekleme için Gerekli Evraklar

  •  Kimlik belgesi
  • Sürücü sertifikası (Elektronik ortamda sistemden kontrol edilmektedir.)
  • Öğrenim belgesi, yurtdışından alınan öğrenim belgelerinin noter tasdikli tercümesi
  • Kayıp/Çalıntı değilse mevcut sürücü belgesi
  • Sürücü sağlık raporu
  • Sürücü belgesi değerli kâğıt ve harç bedeli, vakıf payı
  • 1 adet biyometrik fotoğraf
  • Kan gurubunu belirtir belge veya yazılı beyan 
  • Adli Sicil Belgesi (Elektronik ortamda sistemden kontrol edilmektedir.)

Ehliyet Sağlık Raporu Nasıl Alınır? Tüm detaylar

Ehliyet Randevu İptal Edilebilir mi?

Evet, eğer randevunuza gidemeyecek durumdaysanız randevu saatinizden en az yarım saat önce iptal edebilirsiniz. Aksi durumda 15 gün içerisinde randevu alamazsınız.

Sürücü Belgesi başvurularınızı adresinizin bulunduğu ilçe nüfus müdürlüğünden yapma zorunluluğunuz yoktur. Başvurularınızı herhangi bir müdürlükten de yapabilirsiniz.

Sürücü Belgesi Başvurularında son altı ay içinde çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf ve Sürücü Sağlık Raporu ibraz etmeniz gerekmektedir.

share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

surucu kursu fiyatlari
Sürücü Kursu Fiyatları
ehliyet randevu işlemleri
MEB Sürücü Sertifikası Sorgulama
plaka degistirme
Plaka Değiştirme İşlemleri
ehliyet siniflari guncel
Ehliyet Sınıfları ve Kullanabildikleri Araçlar
vidali plaka arac muayenesinden gecer mi
Vidalı Plaka Muayeneden Geçer mi?
ehliyet sınav yeri değiştirme
Ehliyet Sınav Randevusu Değiştirme

Yorumlar

    Erol dedi ki:

    Sertifikamin suresi doluyor hurt disindayim virus nedeniyle turkiyeye gelemiyorum Sertifikamin gecerlilik suresi 02:06:2020 acaba bu sureyi uzatirlarmi

    mehmet dedi ki:

    ehliyetimi yenilemek için randevu almak istiyorum maalesef bir haftadır randevu alamıyorum böylemi olmalı randevu dolu olabilir ama 15 gün veya 20 gün sonraya randevu vermeli fakat maalesef dolu deyip geçiştiriyorlar her gün bilgisayarda mı olmalıyımm lütfen bi çare bulun birde tüm bu işlemleri (ehliyet,kimlik kartı, pasaport gibi önemli evrakları nufus müdürlüğüne yıkmak olacak şey değil..zaten nufus işlemleri için halk izdiham yaşıyor bu yetmiyormuş gibi bu işleride nufus müdürlüklerinine yıkmanıza anlam veremedim bir yetkili gelip görsün halkın neler cektiğini lütfen ..bi careee

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ehliyet Soruları | © 2024 |