Aydınlatma ve İkaz Sistemi (Göstergeler)

Aydınlatma ve İkaz Sistemi

Araçların gece ve gündüz trafiği aksatmadan seyretmelerini sağlayabilmek için aydınlatma ve ikaz sistemlerine ihtiyaç duyulmuştur.

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Parçaları

  • Akü
  • Kontak anahtarı
  • Aydınlatma ve ikaz lamba düğmeleri
  • Sigorta
  • Lambalar
  • Flaşör
  • Fren ve geri vites müşürü

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Çalışma Prensibi

Kontak anahtarı açıldığında, aküden elektrik akımı çıkar. Sigortadan geçerek lamba düğmesine gelir. Lamba düğmesi açıldığında lambalara gider ve şasinin devresini tamamlar.

Aydınlatma ve İkaz Sistemi Bakımı ve Basit Arızaları

Aynı devreye bağlı lambalar yanmıyorsa sigortaya veya lamba düğmesine bakılır. Bir kısmı yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü patlamış, kablo bağlantıları çıkmış ve paslanmış olabilir.

Sinyal lambaları yanmıyorsa sigortaya, yanmayan lambaya, flaşöre veya lamba düğmesine bakılır. Sinyal lambalarının biri yanmıyorsa, gösterge panelindeki uyarı lambası çok sık yanıp sönmeye başlar.

Sigorta attı ise aynı amperde yeni sigorta ile değiştirilmelidir. Sigortaya hiçbir zaman sigara kâğıdı veya tel sarılmaz.

Aynı devreye bağlı lambalardan biri yanmıyorsa, yanmayan lambanın ampülü yanmış veya kablo bağlantıları yerinden çıkmış olabilir.

Farlardan biri sönük, diğeri normal şiddetle yanıyorsa sönük olan farın kablo bağlantıları oksitlenmiş veya gevşemiş olabilir. Farlarınbakımı yapılırken, far ayarının da yaptırılması gerekir. Uzun hüzme farlar yakıldığında 100 metre, kısa hüzme farlar yakıldığında ise 25 metreyi aydınlatması gerekir.

Araçla yola çıkmadan önce, bilhassa gece yolculuğunda aydınlatma sistemi kontrol edilmeli, far camları silinmelidir.

Gösterge Sistemi

Aracın ön paneli üzerine sürücünün kolay görebileceği yere konulmuştur. Göstergeler arıza meydana gelmeden önce veya arıza meydana geldiği sırada sürücüyü uyarmak, aracın sistemlerinin çalışması hakkında bilgi vermek amacıyla konulmuştur.

İlginizi Çekebilir:Dönüş ve Manevra Kuralları

Araçta Bulunan Göstergeler

Kilometre Saati: Aracın seyrettiği hızı, kilometre veya mil üzerinden gösterir.

Motor Devir Saati: Motorun devir sayısını birim zamanda gösterir.

Günlük Kilometre Sayacı: Dışarıdan kumanda ile sıfırlanabilen ve seyredilen mesafeyi kontrol eden göstergedir.

Yağ Göstergesi: Motorun yağlama yapıp yapmadığını gösterir.

Sıcaklık (Hararet) Göstergesi: Motorun ısısını gösterir.

Yakıt Göstergesi: Depodaki yakıt miktarını gösterir.

Şarj Göstergesi: Alternatörün elektrik üretip üretmediğini gösterir.

Jikle Göstergesi: Jiklenin çekili olup olmadığını gösterir.

El Freni Göstergesi: El freninin çekili olup olmadığını gösterir.

Zaman Saati: Günlük saati gösterir.

Dörtlü Flaşör Göstergesi: Aracın ön ve arkalarında bulunan dört adet sinyal lambasının yanıp yanmadığını gösterir.

Sinyal Göstergesi: Aracın sağa veya sola dönüşlerinde verilen sinyalde, sinyal lambalarının yanıp yanmadığını gösterir.

Kısa ve Uzun Hüzme Göstergesi: Kısa ve uzun hüzmeli farların yanıp yanmadığını gösterir. Uzun farlar yakıldığında gösterge panelinde mavi, kısa farlarda ise yeşil lamba yanmaktadır.

Sis Lambası Göstergesi: Bazı araçlarda bulunan sis lambasının yanıp yanmadığını gösterir. Bütün göstergeler, uyarı durumu ortaya çıktığında sürekli yanar. Ancak dörtlü flaşör ve sinyal göstergeleri aralıklı yanıp söner.

share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

ilk yardim notlari
Araç Yangınları ve Yanıklarda İlk Yardım
arac teknigi notlari
Motorun Çalışma Sistemleri ve Prensipleri
trafik ve cevre notlari
Trafik Mevzuatı – Trafik İşaretlerinin Anlamları ve Bunlara Uyma Zorunluluğu
ilk yardim notlari
Kaza Yeri İlk Yardım Önlemleri
trafik ve cevre notlari
Trafikte Hukuki Sorumluluk ve Sigorta
ilk yardim notlari
Kırık, Çıkık ve Burkulmalarda İlk Yardım

Yorumlar

    Anonim dedi ki:

    elinize sağlık gayet güzel olmuş

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ehliyet Soruları | © 2022 |